Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?
Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Yürürlükteki yasal hükümler ve düzenlemeler çerçevesinde, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş yaparken diğerlerinin yanı sıra aşağıdaki hakları vardır: Cayma hakkı, malların teslimatını kontrol etme hakkı, iletişim bilgilerini talep etme hakkı. … Güvenli ödeme koşullarının garantisi … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Ara 2023
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılan malı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. – Malın, tüm masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz olarak onarılmasını isteyebilir. – Veya şirket, malın ayıpsız benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel hükümlere göre zararlarının tazminini talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Arızalı ürün nedir? Arızalı ürün, ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, reklam ve duyurularda belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcı açısından faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan üründür.
Ayıp mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Ayıplı mal nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Tüketici hakları 11. madde nedir?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Tüketicinin ayıplı mal durumunda sahip olduğu seçimlik haklar nelerdir? Satılan malı iade etmeye razı olduğunu beyan ederek sözleşmeden çekilme, satılan malı alıkoyma ve ayıp oranında bedel indirimi isteme, satılan malın ücretsiz onarılmasını isteme, bunun için tüm masraflar satıcıya ait olmak üzere, aşırı olmadığı sürece, Daha fazla makale…• 19 Ekim 2022
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Ayıplı mal para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satıcı, ayıplı ürünle ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermezse, satın aldığınız ürünün değerine bağlı olarak haklarınızı tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurabilirsiniz.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.
Tüketici hakları 11. madde nedir?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.
Ayıplı malı nereye şikayet edeceğiz?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Ağır Depresyon Nasıl Anlaşılır