İçeriğe geç

Brülör Ateşleme Trafosu Nedir

Ateşleme trafosu ne işe yarar?

Ateşleme trafoları, uygun makineler ve termostatlar kullanılarak kalorifer yakıtlı brülörlerde alev üretilmesini sağlar.

Brülör neden ateşleme yapmıyor?

Brülörde yakıt varken ateşleme gerçekleşmiyorsa: Fuel oil brülörünün en sık karşılaşılan arızalarından biri ateşleme problemidir. Brülörde yakıt varken ünite ateşleme yapamıyorsa, nozulda kir birikmiş olabilir. Nozul kısmını temizleyerek çözüm bulunabilir.

Trafo yanması neden olur?

Trafolar neden patlar veya yanar? Trafonun yeterince soğutulmaması, kullanılan soğutma yağları, aşırı yüklenme ve düzenli bakım yapılmaması gibi sebeplerden dolayı patlamalar ve yanmalar meydana gelir.

Ateşleme görevi nedir?

Ateşleme sistemi Ateşleme sisteminin görevi: Silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemektir.

Brülör resetleme nasıl yapılır?

Brülör beyni kırmızıysa, brülör bir nedenden dolayı sorun yaşıyor demektir. En fazla 2 kez 1 saniye boyunca kırmızı yanıp söner. Sıfırlamak için basılı tutun. Hata devam ederse, müşteri hizmetlerini talep etmek için 0 532 373 99 77’yi arayın.

Ateşlemede sorun olduğu nasıl anlaşılır?

Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

Brülör arızası ne demek?

Brülör arızaları ısıtma sistemlerinin verimsiz çalışmasına veya hatta bozulmasına neden olabilir. Yaygın genel brülör arızaları aşağıdaki gibi listelenebilir: Yakıt besleme sorunları: Yakıt besleme sorunları brülörün ateşleme yapmamasına veya düzensiz yanmasına neden olabilir.

Trafo arızası nasıl anlaşılır?

Test sırasında transformatöre belirli bir akım uygulanır ve çıkış akımı ölçülür. Bu değer transformatörün nominal değerleriyle karşılaştırılır. Sapmalar varsa akım transformatöründe arıza olabilir. Ayrıca izolasyon direnci ve kısa devre testleri de yapılır.

Trafo ömrü ne kadar?

Bir trafonun ortalama ömrü 20 ile 30 yıl arasındadır. Trafonun büyüklüğü, çevre ve işletme koşulları dikkate alındığında, altı aylık veya yıllık bakım yapılarak trafonun ömrü 40 yılın üzerine çıkarılabilir.

Trafo ne zaman tamir edilir?

Transformatör bakım sıklığı transformatör ekipmanının türüne, yaşına ve işletme koşullarına göre değişebilir ancak genel olarak transformatör bakımı yılda bir kez yapılmalıdır.

Kaç çeşit ateşleme sistemi vardır?

İki tipi var: Klasik (Distribütörlü ve platinli) ve elektronik ateşleme sistemli.

Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?

Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.

Şok trafosu ne işe yarar?

Sürücülerin ürettiği harmonikleri filtrelemek için kullanılır. Şoklar sürücüleri ani güç dalgalanmalarından korur. Motorların daha sağlıklı çalışmasını sağlar.

Ateşleme bobini nedir ne işe yarar?

Araç motorunda ateşleme işleminden sorumlu bir bileşen vardır. Bu parçaya ateşleme bobini denir. Bobin, araçtan aldığı 12 voltluk sürekli akımı aralıklı 30.000 voltluk bir akıma dönüştürür. 30.000 volt aracın bujilerine iletilir ve yanma bu şekilde gerçekleşir.

Bobin trafo ne işe yarar?

Transformatörler iki bobin ve çekirdekten oluşur. Bu yapı, bir iletkenden elektrik enerjisi alır ve diğerine aktarır. İki bobinden birine voltaj uygulanır. Bu voltaj sayesinde manyetik bir akı yaratılır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

orl.com.tr