İçeriğe geç

Harcama Talimatı Verme Ve Ödeme Emrini Imzalamaya Kim Yetkilidir

Ödeme emrini kim imzalar?

Ödeme emri belgesini hazırlamakla görevli acenteler, ödeme emri belgesi ve ekleri üzerinde ön mali kontroller yaparlar. Bu acenteler tarafından yapılan kontrollere dayanarak, ödeme emri belgesi “Kontrol edildi ve onaylandı” notuyla imzalanır.

Harcama talimatı kim verir?

Harcama yetkilisi harcama emri verirse bütçelerden harcama yapılabilir. Harcama emirleri, hizmetin uygunluğu, yürütülecek işin konusu ve kapsamı, süresi, mevcut fonlar, yürütme türü ve yürütmeden sorumlu kişiler hakkında bilgi içerir.

Ödeme emri belgesine kimler imza atar?

5018 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinde, harcamanın gerçekleştirilmesinin, harcama yetkilisince görevlendirilen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin imzalanması ve tutarın yararlanıcıya ödenmesiyle tamamlandığı hükme bağlanmıştır.

Harcama yetkilisi kimdir?

5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre, bütçede ödenek tahsis edilen her harcama biriminin en üst amiri Harcama Otoritesidir. 5018 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (k) bendine göre Harcama Birimi: Kamu idare bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi verilen birim Harcama Birimidir.

Harcama talimatını kim imzalar?

Kamu ihale mevzuatına göre düzenlenecek ihale onay belgesi ile harcama talimatında yer alan bilgiler, onay belgesinde yer alır ve ihale yetkilisi olarak harcama yetkilisi tarafından imzalanır.

Üst yönetici harcama yetkilisi olabilir mi?

5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre; teşkilat yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcama yetkisinin belirlenmesinin zor olduğu idareler ile bütçelerinde harcama birimleri gösterilmeyen idarelerde harcama yetkisi, üst düzey yönetici tarafından bizzat kullanılabilir.

Harcama yetkilisi ihale yetkilisi olabilir mi?

İlgili mevzuatta açıkça yetkilendirilen haller hariç olmak üzere, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre belirlenen harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.

Belediyede harcama yetkilisi kimdir?

Kanunun 32. maddesi, bütçelerden harcama yapılabilmesinin ancak harcama yetkilisinin harcama emri vermesiyle mümkün olduğunu belirtmektedir. Yerel yönetimler için: harcama yetkilisi; İlk olarak, kurumun en üst düzey yetkilileri olan valiler, belediye başkanları ve birlik liderleri bulunmaktadır.

Harcama talimatı onay belgesi yerine geçer mi?

Mevzuata göre ihale onay belgesi veya ihale yetkilisi tarafından imzalanan onay belgesi nitelik bakımından aynı nitelikteki belgelerdir. Listelenen harcama talimatı, ihale onay belgesi veya onay belgelerinden yalnızca birinin düzenlenmesi yeterlidir.

Harcama yetkilisi Mutemedi kimdir?

Yetki ve Sorumluluklar Madde 7 – Muhasebe Yetkilisinin mütevellileri, Muhasebe Yetkilisi adına ve hesabına geçici olarak para ve parasal değerleri almaya, vermeye ve göndermeye yetkilidirler ve bu işlemlerden dolayı bağlı oldukları Muhasebe Yetkilisine karşı doğrudan sorumludurlar.

Muhasebe yetkilisinin görevleri nelerdir?

Muhasebe görevlisi şirketin muhasebe kayıtlarını tutmaktan sorumludur. Faturaları işler, ödemeleri kaydeder ve kuruluşun giderlerini takip eder.

Ödeme emri kime tebliğ edilir?

Ödeme emri, şartları ve sonuçları ilan edildiğinde sonuçlandırılır. İcra dairesi, borçluya en az 3 gün içinde ödeme emrini verir. Ancak, 3 günlük süreden sonra yapılan bildirim de geçerlidir. Ödeme emri PTT aracılığıyla veya elektronik olarak iletilir.

Taşınır kontrol yetkilisi ve harcama yetkilisi aynı kişi olabilir mi?

Personel yetersizliği nedeniyle mobil kontrol görevlisi atanamayan harcama birimlerinde bu görev, Harcama Görevlisi tarafından yerine getirilir. (3) Mobilite kontrol görevlisi ve mobilite kayıt görevlisi görevleri aynı kişide birleştirilemez.

Harcama yetkilisi hangi raporu hazırlar?

MADDE 24 – (1) Birim Faaliyet Raporu; genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler, sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idarelerin bütçelerinde kaynak tahsis edilen harcama yetkilileri tarafından hazırlanır.

Harcama talimatında neler yer alır?

Harcama talimatı, ihale belgesi ve onay belgesinde, hizmetin gerekçesi, yapılacak işin konusu ve kapsamı, süresi, kullanılabilir ödenek, bütçe anlaşması, uygulama usulü ve uygulamadan sorumlu kişilere ilişkin bilgiler yer alır.

Ödeme emrini kim hazırlar?

İcra dairesi, takip talebinin kanuni gerekliliklere uygun olduğunu tespit ederse ödeme emri düzenleyerek borçluya gönderir.

Ödeme emri belgesini kim düzenler?

5018 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre; ödeme emri belgesi, Harcama Otoritesi tarafından görevlendirilen görevli tarafından düzenlenir.

Ödeme emrine kimler itiraz edebilir?

Ödeme emrine itiraz etme yetkisi: Hukuken ehliyetli olan ve ödeme emrinde borçlu olarak gösterilen kişiler ödeme emrine itiraz edebilirler. Yedi gün içinde itiraz: Borçlu, ödeme emrini aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde itiraz edebilir.

Ödeme emri kimlere gönderilir?

Ödeme emri borçluya/borçlulara bildirilir. Birden fazla borçlu varsa, her borçlu için ayrı bir ödeme emri düzenlenir ve bildirilir. Borçluya karşı bir günde birden fazla müteakip başvuru yapılırsa, icra dairesi tüm müteakip emirler için ödeme emrini aynı anda duyurmalıdır.

Kaynak: grandeamore.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

orl.com.tr